Reservdelar Audi

Audi är en tysk biltillverkare för lyxbilar. De har elva produktionsanläggningar i nio länder över hela världen. Det grundades 1910 i Tyskland. Grundandet av Auto Union 1932, som Volkswagen senare förvärvade från Daimler Benz, bildade företaget. Auto Union slogs sedan samman 1969 med NSU-motorverk och har sedan dess kallats Audi. Idag är det en av de mest sålda lyxbilmärkenna i världen. Företaget sysselsätter cirka 91 000 personer över hela världen och bidrar årligen till produktion av cirka 1 880 000 fordon. Audi är 99,64% ägd av Volkswagen-koncernen. Wanderer grundades 1885 och blev senare en gren av Audi AG. År 1899 grundade Horch A. Horch & Cie och år 1904 August Horch & Cie. Motorfordon fungerar AG. 1909 grundade han August Horch Automobilwerke GmbH, efter att han hade lämnat den tidigare. Han stämdes för varumärkesintrång och fick ändra sitt namn. I ett möte med sina nära affärskvinnor föreslog Franz Fikentschers son tanken att namnet kan hållas kvar, men han ändras till ett annat språk. Då adopterade företaget namnet Audi, vilket betyder "att höra" på latin. År 1910, efter godkännande av domstolen, producerade den första Audi - Audi Type A Sport Phaeton med 10 och 22 hk. Under samma år introducerades typ B. Typ A drivs initialt av en 2612 cc in-line 4-motor och uppgraderades sedan till 3564 cc, 4680 cc och 5720 cc. Bilarna var populära och framgångsrika i loppet. År 1921 var företaget den första tyska tillverkaren i branschen för att producera ett vänsterstyrt fordon som ökade efterfrågan på sådana fordon. 1924 introducerades den första sexcylindriga typen M med 4655 cm3. År 1928 köpte DKW ägaren majoriteten av aktierna i Audiwerke AG och resterande aktier i Rickenbacker. Där tillverkades 1929 introducerade motorer till Audi Dresden och Zwickau. Samma år producerades fyr- och sexcylindriga versioner med en Peugeot-motor. År 1932 samarbetade Audi med Wanderer, Horch och DKW för att bilda Auto Union AG Chemnitz. Samma år presenterades den första bilen i Europa med en framhjulsdrift med sexcylindrig motor från Audi Front. Logotypen skapades för att representera dessa fyra varumärken och den utvecklades före andra världskriget. Vid den tiden användes den endast i racerbilar. Vid den tiden såldes endast några Audis eftersom trenden var för små bilar. År 1939 avbröts Audi-fordon i mer än två decennier. År 1945 togs fabrikerna och tillgångarna över av Sovjetunionen. 1948 avlägsnades Auto Union AG från Chemnitz och Auto Union AG. Endast en liten del förblir under namnet Automobilwerk Zwickau.

Produktionen flyttades till Bayern, och förekrigsmodellerna lanserades under namnen IFA F9 och IFA F8. Fabriken återfördes med lån från den bayerska staten och Marshall Plan-stödet. Samma fordon med tvåtaktsmotorer och framhjulsdrift tillverkades fortfarande. En motorcykel och en van introducerades också. Tio år senare lockades en investerare som sponsrade byggandet av en bilfabrik. 1958 tog Daimler Benz över 87% av Auto Union. Resterande 13% togs över 1959. Försäljningsbeslutet fattades på grund av olönsamheten. 1964 förvärvade VW 50% av företaget, vilket gav många produktionsrättigheter och rättigheter till fabriken i Ingolstadt. År 1965 återvände Audi till produktion med det nya ägandet. Mercedes Benz har tagit över anläggningen i Düsseldorf. Ungefär ett år senare tog VW över hela anläggningen i Ingolstadt. Efterfrågan på fyrtaktsmotorer var högre; Därför fattades beslutet att införa F103. Det hade också en ansiktslyftning. Modellen ändrades av VW i Super 90, Audi 80, 60 och 75, beroende på prestanda. De såldes till 1972. VW förbjuder utvecklingen av DKW. Vid den tiden utvecklade Auto Union i hemlighet Audi 100. När Nordhoff visades var Nordhoff mycket imponerad och sätta bilen i produktion 1968. Den första generationen kallades Audi 80 1972. År 1969 samarbetades Auto Union och NSU grundades. Neckarsulm fabriken används nu för produktion av högpresterande fordon. 1974 introducerades Audi 50, som senare döptes till Volkswagen Polo och var en mycket framgångsrik version. Audi 100 och Audi 80 var då de mest sålda bilarna. 1976 flyttades produktionen till Neckarsulm. 1980 introducerades en uppdaterad version av Audi Quattro med fyrhjulsdrift och center differential som turbo coupe.

1985 ändrades företagsnamnet till Audi AG. År 1986 introducerades Audi 80, vilket uppnådde många försäljningar trots låga prestanda. 1987 introducerade Audi Audi 90. På 1990-talet började Audi på samma marknader med BMW och Mercedes, ursprungligen med Audi V8. År 1992 installerades 2,8 liter V6 i Audi 80. Intäkterna föll på grund av Audi 5000. Det fanns många klagomål om en plötslig oavsiktlig acceleration, som till och med var skuld för sex och 700 olyckor. Senare i domstol bevisades det genom undersökningar att det var ett misstag av förarna. Men det var också accepterat att det hade något att göra med bilarna. En enhet har ställts in för att kräva en broms innan du ändrar parkeringsläget. Avståndet mellan pedalerna har också ökats för att förhindra felpedalen att pressas. Försäljningen minskade dock cirka fem gånger och var fortsatt låg i flera år. År 1999 introducerades Audi A2, men det kritiserades för ett högt pris och var inte en stor framgång och avbröts 2005.

Under det 21: a århundradet ökade försäljningen betydligt. Det blev den kinesiska regeringens föredragna varumärke. Under 2009 var detta huvudvinsten för VW, medan de flesta andra privata etiketter ledde till förluster. 2011 var ett rekordår för Audi A3 och A7 på den amerikanska marknaden. År 2015 visades att mer än 2 miljoner bilar var över acceptabla nivåer. Chefen för FoU avbröts och verkställande direktören arresterades 2018. De fångades med cirka nio gånger högre utsläppsgränser, men upptäcktes inte på grund av en installerad manipulationsanordning. Företaget planerar att investera cirka 16 miljarder dollar i självkörande bilar för framtiden. Audi tillverkar också 100% galvaniserade bilar och alla aluminiumbilar. Audi bilar har redan varit framgångsrika i många rallies, vinnande första och andra plats flera gånger. Modellerna har också betecknats som F103, Typ 80, Typ 82/33, Typ 81, Typ 85, Typ 89, Typ 89Q, Typ 8B, Typ 8C och Typ 8G för olika generationsmodeller.

Engelska UK webbplatsen : Spare parts Audi
Tyska webbplatsen: Classic Teile Audi     
Franska webbplatsen: Classic pièces détachées Audi
Danska webbplatsen: Classic reservedele Audi

 

Reservdelar Audi modeller:

  • Reservdelar Audi F103
  • Reservdelar Audi 50
  • Reservdelar Audi 60
  • Reservdelar Audi 75
  • Reservdelar Audi 80
  • Reservdelar Audi 80 B1
  • Reservdelar Audi 80 B2
  • Reservdelar Audi 80 B3
  • Reservdelar Audi 80 B4
  • Reservdelar Audi 90
  • Reservdelar Audi 90 B2
  • Reservdelar Audi 90 B3
  • Reservdelar Audi 90 Typ 81
  • Reservdelar Audi 90 Typ 85
  • Reservdelar Audi 90 Typ 89
  • Reservdelar Audi 100
  • Reservdelar Audi 100 C1
  • Reservdelar Audi 100 C1 F104
  • Reservdelar Audi 100 C2
  • Reservdelar Audi 100 C3
  • Reservdelar Audi 100 C4
  • Reservdelar Audi 200
  • Reservdelar Audi 200 Typ 43
  • Reservdelar Audi 200 Typ 44
  • Reservdelar Audi 200 C2
  • Reservdelar Audi 200 C3
  • Reservdelar Audi Quattro
  • Reservdelar Audi Coupe
  • Reservdelar Audi Cabriolet
  • Reservdelar Audi V8
  • Reservdelar Audi Glas GT

Klassiska delar och klassiska bilreservdelar Audi:

  • Tillbehör Audi
  • Luftkonditionering Audi
  • Kroppsdelar Audi
  • Bromsar Audi
  • Kablar Audi
  • Chassi Audi
  • Kylning Audi
  • Elektrisk Audi
  • Motor Audi
  • Avgasar Audi
  • Exteriör Audi
  • Filter Audi
  • Växellåda Audi
  • Uppvärmning Audi
  • Hydraulik Audi
  • Inredning Audi
  • Belysning Audi
  • Reläer Audi
  • Styrdelar Audi
  • Suspension Audi
  • Transmission Audi

Produkter / produktgrupper

Bromsskiva - Bromsskiva - Bromsskiva - Bromsskivor - Bromsskor - Bromsar - Stötfångare - Kablar - Förgasare - Katalysator - Kopplingskabel - Katalysator - Kopplingskabel - Kylning - Cylinderblock - Cylinderhuvud - Drivaxel - Dammplatta - Elektrisk fläkt - Elektriska delar - Motor - Motorsensor - Avgas - Avgassystem Komplett - Exteriör - Filter - Monteringsdelar - Flexrör - Bränslefilter - Bränslesladdsladdkabel - Säkring Box - Packning - Växellåda - Växellåda - Grill - Handbromshandtag - Handbromskabel - Värmeväxlare - Värmare - Värmekabel - Kapsling - Horn - Navkapsel - Hydraulikfilter - Antändelsespole - Antändningsbrytare - Inre kroppsdelar - Inredning - Inredning Filter - Lampa - Låsdörr - Mastercylinder - Spegel - Oljefilter - Oljedelar - Pedal - Tryckregulator - Gummimontage - Säkerhetsbälte - Sensor - Stötdämpare - Hastighetsmätarkabel - Sport Avgas - Start - Styrning - Soltak - Fjädring - Sw kliar - Timing Belt - Transmission - Turbo Laddare - Spolare - Hjullager - Hjulcylinder - Fönsterhissar - Fönsterförsegling - Torkare

{{lineitem.ProductName}}

{{lineitem.VariantName}} - {{lineitem.Quantity}} x {{lineitem.FormattedPrice}} {{lineitem.FormattedPrice}}

Din kundvagn är tom ;(
Total {{basket.FormattedProductsTotal}}