Reservdelar BMW E34

Det är tredje generationen av 5-serien, producerad mellan 1987 och 1996. Den erbjöds först som en sedan, och senare som en egendom. Det är första gången en fyrhjulsdrift startas i 5-serien, i 525iX. För första gången visas V8 i 5-serien. De var med stabilitet och dragstyrning och justerbar dämpning. En sexväxlad manuell växellåda tillsattes också. E34 erbjöds med cirka nio olika motorer som V8, rak sex och fyrcylindrar. M5 erbjöds med S38 rak sex både som sedan och vagn. Modellen hade olika toppfart och hästkrafter från 111 till 335. Dieselversioner var också tillgängliga. Modellerna erbjöds med fyrhastighets automatiska och manuella växellådor och 5 och sexväxlade manuella växellådor. De innehöll MacPherson struts framfjädring, halvlåsarmar med spolfjädrar, styrarmar, cirkulationsbollsdesign och rack, och styrsystem för styrhjul. Cirka 1 333 000 producerades i Sydafrika och Tyskland.

518i lanserades endast i Europa med 4-cylindrig M40 och M43 motor, 5-växlad manuell växellåda och vagn, och sedan kroppsstilar. Ungefär 53 000 producerades.

520i var den näst mest kända E34, med en sexcylindrig motor, en-kamera M20, twin-cam M50-motor och VANOS. Modellen med M50 var den mest populära E34 i Europa. Ungefär 427 000 producerades.

525tds introducerades 1991 med M51 inline sexcylindrig diesel turboladdad motor introducerad i sedan och vagn.

525i var den mest populära E34 i världen, med M20, M50 och M50TU-motorer. Cirka 435 000 producerades.

525iX var den första fyrhjulsdriften i 5-serien, med M50-motor, centraldifferential och rack och styrhjul. Den var tillgänglig som vagn och sedan. Cirka 9400 producerades.

530i var med sexcylindrig och V8-motor med femväxlad automatisk och manuell växellåda. V8-modellen var med en bredare grill som senare blev standard i alla modeller. Ungefär 58 000 producerades.

535i var med sexcylindrig M30B35 tillgänglig som en sedan.

540i drivs av M60 V8, med 6-växlad manuell och femväxlad automatisk växellåda. Det var tillgängligt som sedan och vagn. Cirka 26 500 tillverkades, huvudsakligen med automatisk växellåda.

M5 var tillgänglig som sedan och Touring, med S38 rak sexmotor med 3,6 liter förskjutning och 311 hk. Det uppdaterades senare till 3,8 liter med 335 hk. Det tillverkades också med en 6-växlad manuell växellåda.

Klassiska delar och klassiska bilreservdelar BMW E34:

  • Tillbehör BMW E34
  • Luftkonditionering BMW E34
  • Kroppsdelar BMW E34
  • Bromsar BMW E34
  • Kablar BMW E34
  • Chassi BMW E34
  • Kylning BMW E34
  • Elektrisk BMW E34
  • Motor BMW E34
  • Avgasar BMW E34
  • Exteriör BMW E34
  • Filter BMW E34
  • Växellåda BMW E34
  • Uppvärmning BMW E34
  • Hydraulik BMW E34
  • Inredning BMW E34
  • Belysning BMW E34
  • Reläer BMW E34
  • Styrdelar BMW E34
  • Fjädring BMW E34
  • Transmission BMW E34

Produkter / produktgrupper

Bromsskiva - Bromsskiva - Bromsskiva - Bromsskivor - Bromsskor - Bromsar - Stötfångare - Kablar - Förgasare - Katalysator - Kopplingskabel - Katalysator - Kopplingskabel - Kylning - Cylinderblock - Cylinderhuvud - Drivaxel - Dammplatta - Elektrisk fläkt - Elektriska delar - Motor - Motorsensor - Avgas - Avgassystem Komplett - Exteriör - Filter - Monteringsdelar - Flexrör - Bränslefilter - Bränslesladdsladdkabel - Säkring Box - Packning - Växellåda - Växellåda - Grill - Handbromshandtag - Handbromskabel - Värmeväxlare - Värmare - Värmekabel - Kapsling - Horn - Navkapsel - Hydraulikfilter - Antändelsespole - Antändningsbrytare - Inre kroppsdelar - Inredning - Inredning Filter - Lampa - Låsdörr - Mastercylinder - Spegel - Oljefilter - Oljedelar - Pedal - Tryckregulator - Gummimontage - Säkerhetsbälte - Sensor - Stötdämpare - Hastighetsmätarkabel - Sport Avgas - Start - Styrning - Soltak - Fjädring - Sw kliar - Timing Belt - Transmission - Turbo Laddare - Spolare - Hjullager - Hjulcylinder - Fönsterhissar - Fönsterförsegling - Torkare

{{lineitem.ProductName}}

{{lineitem.VariantName}} - {{lineitem.Quantity}} x {{lineitem.FormattedPrice}} {{lineitem.FormattedPrice}}

Din kundvagn är tom ;(
Total {{basket.FormattedProductsTotal}}