780 producerades mellan 1985 och 1990 i Italien. Det lanserades som en 2-dörr coupe och betraktades som en övre medelklassbil. Cirka 8500 fordon byggdes, och nästan hälften av fordonen såldes på den amerikanska marknaden. Den gjordes huvudsakligen på den amerikanska marknaden, men den såldes också i Spanien, Österrike, Italien och Schweiz. En standardmotor var V6 PRV med 2,9 liter och 170 hk med katalysator med 147 hk. Fyrcylindrig turbo-motor var också tillgänglig som alternativ med 2 eller 2,3 liter slagvolym. De erbjöds med fyrväxlad automatisk växellåda och fyrhastighets manuell växellåda med övertryck. Den baserades på 780, med en förbättrad design. Radio, equalizer och förstärkare var nya. 1988 tillsattes en ansiktslyftning och multilänk bakaxel. 1990 var den sista förbättringen tillsatt differentiallås. Reservdelar till modellen betraktas som bakre och dyra.
Produkter / produktgrupper
Bromsskiva - Bromsskiva - Bromsskiva - Bromsskivor - Bromsskor - Bromsar - Stötfångare - Kablar - Förgasare - Katalysator - Kopplingskabel - Katalysator - Kopplingskabel - Kylning - Cylinderblock - Cylinderhuvud - Drivaxel - Dammplatta - Elektrisk fläkt - Elektriska delar - Motor - Motorsensor - Avgas - Avgassystem Komplett - Exteriör - Filter - Monteringsdelar - Flexrör - Bränslefilter - Bränslesladdsladdkabel - Säkring Box - Packning - Växellåda - Växellåda - Grill - Handbromshandtag - Handbromskabel - Värmeväxlare - Värmare - Värmekabel - Kapsling - Horn - Navkapsel - Hydraulikfilter - Antändelsespole - Antändningsbrytare - Inre kroppsdelar - Inredning - Inredning Filter - Lampa - Låsdörr - Mastercylinder - Spegel - Oljefilter - Oljedelar - Pedal - Tryckregulator - Gummimontage - Radio panel - Säkerhetsbälte - Sensor - Stötdämpare - Hastighetsmätarkabel - Sport Avgas - Start - Styrning - Soltak - Fjädring - Sw kliar - Timing Belt - Transmission - Turbo Laddare - Spolare - Hjullager - Hjulcylinder - Fönsterhissar - Fönsterförsegling - Torkare