Det producerades mellan 1961 och 1970 som en två-dörrsalong. Det var med samma tekniska egenskaper som 121 och 122 S. Det hade fyra cylindrar in-line-motor med 75-118 hk med trehastighets automatisk och manuell växellåda och fyrhastighets manuell med övertryck. Det var med hydrauliska trummor på alla hjul och skivor på framsidan sedan 1964. Det ansågs vara en mer sportbil än för vanlig körning. 123 GT introducerades också 1966 med samma motor från 1800-talet. Cirka 670 000 producerades under 9 år. Det blev mer uppmärksamhet på den svenska marknaden eftersom bilarna med 2 dörrar var efterfrågade där.
Produkter / produktgrupper
Bromsskiva - Bromsskiva - Bromsskiva - Bromsskivor - Bromsskor - Bromsar - Stötfångare - Kablar - Förgasare - Katalysator - Kopplingskabel - Katalysator - Kopplingskabel - Kylning - Cylinderblock - Cylinderhuvud - Drivaxel - Dammplatta - Elektrisk fläkt - Elektriska delar - Motor - Motorsensor - Avgas - Avgassystem Komplett - Exteriör - Filter - Monteringsdelar - Flexrör - Bränslefilter - Bränslesladdsladdkabel - Säkring Box - Packning - Växellåda - Växellåda - Grill - Handbromshandtag - Handbromskabel - Värmeväxlare - Värmare - Värmekabel - Kapsling - Horn - Navkapsel - Hydraulikfilter - Antändelsespole - Antändningsbrytare - Inre kroppsdelar - Inredning - Inredning Filter - Lampa - Låsdörr - Mastercylinder - Spegel - Oljefilter - Oljedelar - Pedal - Tryckregulator - Gummimontage - Säkerhetsbälte - Sensor - Stötdämpare - Hastighetsmätarkabel - Sport Avgas - Start - Styrning - Soltak - Fjädring - Sw kliar - Timing Belt - Transmission - Turbo Laddare - Spolare - Hjullager - Hjulcylinder - Fönsterhissar - Fönsterförsegling - Torkare