År 1971 introducerades en ny version av 1800 med namnet 1800 ES. Utformningen av baksidan av bilen förbättrades, och det såg ut som en egendom. Det var med fyra cylindrar inline motor med 1986cc och fyrhastighet manuell växellåda och elektrisk överkörning. Det var också en treväxlad automatisk växellåda som ett alternativ. Den hade mer betydande bagageförmåga, och samma mekanismer som under 1800-talet. Hydrauliska och skivbromsar var på varje hjul. På grund av de nya reglerna i USA som skulle kosta mycket för företaget minskade produktionen och stoppades 1973.
Produkter / produktgrupper
Bromsskiva - Bromsskiva - Bromsskiva - Bromsskivor - Bromsskor - Bromsar - Stötfångare - Kablar - Förgasare - Katalysator - Kopplingskabel - Katalysator - Kopplingskabel - Kylning - Cylinderblock - Cylinderhuvud - Drivaxel - Dammplatta - Elektrisk fläkt - Elektriska delar - Motor - Motorsensor - Avgas - Avgassystem Komplett - Exteriör - Filter - Monteringsdelar - Flexrör - Bränslefilter - Bränslesladdsladdkabel - Säkring Box - Packning - Växellåda - Växellåda - Grill - Handbromshandtag - Handbromskabel - Värmeväxlare - Värmare - Värmekabel - Kapsling - Horn - Navkapsel - Hydraulikfilter - Antändelsespole - Antändningsbrytare - Inre kroppsdelar - Inredning - Inredning Filter - Lampa - Låsdörr - Mastercylinder - Spegel - Oljefilter - Oljedelar - Pedal - Tryckregulator - Gummimontage - Säkerhetsbälte - Sensor - Stötdämpare - Hastighetsmätarkabel - Sport Avgas - Start - Styrning - Soltak - Fjädring - Sw kliar - Timing Belt - Transmission - Turbo Laddare - Spolare - Hjullager - Hjulcylinder - Fönsterhissar - Fönsterförsegling - Torkare