Typ 14 konstruerades baserat på typ 1-bete. Det var en två-sitsig. Det ansågs vara en av de vackraste bilarna i världen av Walter Dorwin Teague. Omkring 10 000 såldes under det första året. Den betraktades mer som en praktisk och fashionabel bil än sportbil. På grund av motorns förskjutning växte den lika snabbt som typ 1-betong, med 15 hk 1584 cc motor. Det blev också den bil som importerades mest till USA.
Produkter / produktgrupper
Bromsskiva - Bromsskiva - Bromsskiva - Bromsskivor - Bromsskor - Bromsar - Stötfångare - Kablar - Förgasare - Katalysator - Kopplingskabel - Katalysator - Kopplingskabel - Kylning - Cylinderblock - Cylinderhuvud - Drivaxel - Dammplatta - Elektrisk fläkt - Elektriska delar - Motor - Motorsensor - Avgas - Avgassystem Komplett - Exteriör - Filter - Monteringsdelar - Flexrör - Bränslefilter - Bränslesladdsladdkabel - Säkring Box - Packning - Växellåda - Växellåda - Grill - Handbromshandtag - Handbromskabel - Värmeväxlare - Värmare - Värmekabel - Kapsling - Horn - Navkapsel - Hydraulikfilter - Antändelsespole - Antändningsbrytare - Inre kroppsdelar - Inredning - Inredning Filter - Lampa - Låsdörr - Mastercylinder - Spegel - Oljefilter - Oljedelar - Pedal - Tryckregulator - Gummimontage - Säkerhetsbälte - Sensor - Stötdämpare - Hastighetsmätarkabel - Sport Avgas - Start - Styrning - Soltak - Fjädring - Sw kliar - Timing Belt - Transmission - Turbo Laddare - Spolare - Hjullager - Hjulcylinder - Fönsterhissar - Fönsterförsegling - Torkare