HANDELSVILLKOR PRIVAT

HUR MAN KÖPER RESERVDELAR

Du kan beställa artiklar via vår webbplats eller telefon.

För att göra ett köp på webbplatsen, antingen ange bilregistreringsnumret i rutan som ser ut som en registreringsskylt eller hitta bilen genom att söka manuellt. Detta görs genom att trycka på antingen rutan "RESERVDELAR" eller rutan "KLASSIK". Slutligen har du också möjlighet att använda produktkategorier längre ner på sidan, till exempel "CAR CARE".

För att lägga till en produkt i korgen, klicka på den gröna kundvagnsikonen. Om du klickar på kundvagnen uppe till höger kan du få en översikt över dina varor. Välj sedan vilken betalningsform du vill använda, ange din personliga information, acceptera våra affärsvillkor. Se till att all information är korrekt på insamlingssidan och godkänn köpet. Alla kontrakt på classicpartspassion.se är tecknade på svenska.

När en beställning görs på webbplatsen får du automatiskt en orderbekräftelse via mail.

SÖKNUMMER SÖK
Classic Parts Passion använder ett avancerat uppslagssystem för att hitta rätt bilmodell via en registreringsskylt. Men eftersom de data vi kan hämta från det danska motorregistret inte alltid är fullständiga, kan vissa fall uppstå där systemet inte träffar ordentligt. Det är därför viktigt att du kontrollerar informationen om artiklarna innan du beställer och jämför visuellt objektet med den ursprungliga artikeln innan du börjar monteringen.

BETALNING

Vi får följande kort: Dankort, VisaDankort, Visa, VisaEektron, Mastercard. Dessutom kan du betala med MobilePay. I enlighet med gällande betalningskortsregler på Internet dras inte pengarna från ditt konto förrän vi skickar paketet från oss.

Själva betalningen sker via en krypterad anslutning så att ingen kan läsa vad du anger. Överföringen är godkänd av PBS. Din beställning kommer att initieras när betalningen är registrerad. Du blir ombedd att fylla i följande data.

 

  • Kortnummer (16 siffror på framsidan av kortet)
  • Sista utgångsdatum (4 siffror på framsidan av kortet)
  • Kontrollsiffror (tre siffror skrivna på kortets baksida precis ovanför magnetremsan till höger)

 

På Classic Parts Passion har vi inte tillgång till denna information när som helst. Vi kan bara nedgradera beloppet. Därför är det inte på något sätt möjligt för Classic Parts Passion att samla in mer än det belopp som din betalning är registrerad för.

EMPI på classicpartspassion.se

Observera att även om du kan se EMPI-objekt på vår hemsida så säljs det inte till privatpersoner i Sverige. De är därför märkta till SEK 0. Alla beställda EMPI-artiklar och andra artiklar till SEK 0 avbryts innan beställningen skickas. Vill du bli hänvisad till närmaste EMPI-återförsäljare i ditt område, eller vill du bli etablerad som företagskund, skicka ett e-postmeddelande till info@classicpartspassion.com
Företag måste skapas med inloggning och godkännas innan de beställer EMPI-artiklar.

ANNULERING

Vi följer dansk lag och beviljar 14 dagars ångerrätt för all försäljning, från och med dagen från mottagandet av dina varor. Du måste meddela oss inom 14 dagar efter mottagandet att du vill avbryta ditt köp.

Meddelandet kan ges genom att fylla i ett avbokningsformulär som du hittar her (Om du använder Firefox kanske inte formuläret används. Vi rekommenderar att du öppnar formuläret i en annan webbläsare.) Därefter får du ett returnummer som gör att processen snabbare ska behandlas. Du kan också skriva till info@hovwdiaudi.dk eller använda ett vanligt avbokningsformulär. Det finns längst ner på sidan och åtföljs av din orderbekräftelse.

RETUR AV PRODUKTEN

Du kan avbryta köpet genom att vägra att ta emot varorna, genom att överlämna varorna till rederiet eller postkontoret. Kom ihåg att du måste meddela oss om detta. Du kan också returnera varan i vår butik. Du måste bära kostnaderna för att returnera föremålet.

Du måste returnera din beställning till oss utan onödigt dröjsmål och inom 14 dagar efter att du meddelat oss att du vill avbryta ditt köp. När du returnerar ett föremål är det mycket viktigt att föremålet är ordentligt lindat som mottaget. Detta kan förhindra lastskador. Du bär risken för varorna från det att varorna levereras till dig. Du måste bära kostnaderna för att returnera föremålet.

ARTIKELNS SKICK NÄR DU RETURNERAR DET

Om du avbokar ett köp måste objektet visas som nytt vid retur så att vi kan sälja föremålet till en annan kund. Du kanske dock vill packa upp produkten och undersöka den och utvärdera dess egenskaper, precis som du vanligtvis skulle ha möjlighet att relatera till föremålet i en fysisk verksamhet.

Om föremålet är provat utöver vad som beskrivs ovan, anser vi att det används, vilket innebär att när du avbryter köpet, kommer du bara att få en del eller ingen av inköpsbeloppet, beroende på artikelns handelsvärde.

För att få hela inköpspriset måste du göra samma sak som du kan i en fysisk butik. Du kan prova föremålet, men använd det inte för verkligt bruk.

SÄRSKILT OM SPECIALTILLVERKADE VAROR

Leverans av varor som tillverkas enligt konsumentens specifikationer eller som har en särskild personlig touch är undantagna från ångerrätten.

När det gäller varor som vi har speciellt producerat för dig, lägger vi denna produktionskostnad på dig. Du måste aktivt acceptera avtalet innan du påbörjar en specialproduktion.

ÅTERBETALNING AV KÖPBETALNING

Om du ångrar ditt köp återbetalar du naturligtvis det belopp du betalade oss. Vid eventuell nedskrivning som du är ansvarig kommer detta belopp att dras av.

Om du använder din avbeställningsrätt kommer vi att återbetala alla betalningar som mottagits från dig, inklusive leveranskostnader (med undantag för eventuella extra kostnader som härrör från ditt val av leveransmetod annan än den billigaste formen för leverans som vi erbjuder), utan onödigt dröjsmål och i alla fall inom 14 dagar från det datum vi fick ett meddelande om ditt beslut att säga upp detta avtal. Vi kommer att göra en sådan återbetalning med samma betalningsmedel som du använde i den ursprungliga transaktionen, såvida du inte uttryckligen har kommit överens om något annat.

Vi kan hålla tillbaka återbetalningen tills vi har tagit emot varan, såvida du inte har lämnat dokumentation innan du returnerar den.

Notera! Vi får inte paket som skickas per post. 

Om du har skickat en artikel för avbokning kommer du alltid att få ett e-postmeddelande när vi har mottagit varan. I e-postmeddelandet får du information om den fortsatta processen för att hantera din avbokning.

På grund av sin art kan vissa varor inte returneras med vanlig post. Priset kan variera beroende på artikelns art. Du måste bära kostnaderna för att returnera föremålet.

KLAGOMÅL
Du hittar våra klagomålsvillkor för individer her.

TESTMONTERING
Vi rekommenderar alltid att göra en komplett provmontering av delar beställda från Classic Parts Passion, eftersom det i vissa fall kan vara nödvändigt att anpassa delarna. Särskilt när vi pratar om delar till klassiska bilar. Eventuella klagomål måste tas innan du målar de mottagna delarna. Classic Parts Passion täcker inte färgkostnader etc.

BETINGELSER
Classic Parts Passion bokar föremål som är i restorder samt sålda eller avslutade artiklar. Om vi ​​inte kan uppfylla din beställning kommer du att höra från oss inom 24 timmar.

VID MOTTAGANDE

Vid mottagandet av dina varor är det viktigt att du kontrollerar att alla varor i förhållande till fraktsedel / faktura har mottagits och att alla är i intakt skick och inte har lidit några besvär under transporten.

Vi uppmanar dig starkt att:
1. att om en sak saknas i förhållande till din faktura / leveransanmälan, kontakta oss inom fem arbetsdagar, eftersom detta kommer att göra det lättare för oss att spåra tillbaka vad som hände under behandlingen / packningen av ditt föremål och därigenom ge dig framgång i defekten och skicka den saknade artikeln till dig.
2. att vid transportskador annonseras varor inom högst fem arbetsdagar. Detta underlättar din bevisbörda för att skadorna inträffade under transporten till dig och därför var närvarande vid leveransen.

Om din produkt har kosmetiska skador rekommenderar vi att du inte använder den förrän du kontaktar Classic Parts Passion. Om föremålet har använts kan du som kund ha svårt att bevisa skadan.

Meddelande om skadade varor görs via mail via klageformuläret, som du hittar her.

BARN OCH UNGDOM UNDER 18 ÅR
Du måste vara 18 år för att handla på Classicpartspassion.se - om du är under 18 år måste du ha dina förälders samtycke.

PERSONLIG INFORMATION

Vi behandlar dina personuppgifter med största konfidentialitet

För att ingå ett avtal med oss ​​via webbplatsen måste du registrera dig med följande personuppgifter:

  • Namn
  • Adress
  • Telefonnummer
  • E-postadress

Registreringen av dina personuppgifter görs i syfte att leverera varorna till dig.

När personlig information samlas in via vår webbplats, ser vi till att den alltid händer när du ger ditt uttryckliga samtycke, så att du får information om exakt vilken information som samlas in och varför.

Den nämnda informationen lagras inte eller överförs krypterad. (Om du betalar med kreditkort överförs kortinformation krypterad).

Information som tillhandahålls till Classic Parts Passion lämnas inte ut eller säljs till någon tredje part och vi registrerar inte någon känslig information.

Som registrerad kund hos Classic Parts Passion har du alltid rätt att invända mot registreringen. Du har också rätt till insikt i vilken information som registreras om dig. Du har dessa rättigheter enligt personuppgiftslagen och i samband med detta ska du kontakta Classic Parts Passion per telefon +45 71 99 71 88 eller info@classicpartspassion.com.

Anställda på Classic Parts Passion A / S har tillgång till den information som är registrerad om dig.

ÖVERKLAGANDE

Om du vill klaga på ditt köp, kontakta kundservice på info@hovwdiaudi.dk

Om vi ​​inte kan hitta en lösning kan du lämna in ett klagomål till konsumentsklagenämnden om villkoren är uppfyllda. Konsumentklagomålens adress: Konkurrens- och konsumentbyrån Carl Jacobsens Vej 35 2500 Valby. Tel: 4171 5000 kfst@kfst.dk

kfst@kfst.dk

STANDARD UTVECKLINGSFORM
Hittandes her

ATE
CPP
FAG
Gti
HJS
INA
JWL
LUK
OJD
SSI
TMI
TRW
Ram
Ram
Ram