Som företagskund har du 2 års rätt att göra ett klagomål, vilket innebär att du antingen kan reparera eller byta ut varan, beroende på den specifika situationen. Detta kräver naturligtvis att klagomålet är motiverat och att defekten inte har uppstått till följd av felaktig användning av produkten eller annat skadligt beteende. Säljaren är annars endast ansvarig (produktansvar) i den mån det följer av obligatoriska rättsliga regler.
Du måste klaga inom en "rimlig tid" efter att du har upptäckt defekten i artikeln eller att defekten i artikeln borde ha upptäckts. Om du klagar inom två månader efter att felet upptäcktes kommer klagomålet alltid att vara i rätt tid.
Reklamationsperioden börjar från leveransdatumet, såvida inte ett senare datum kan bekräftas med en försäljnings- eller verkstadsfaktura.
För att rapportera ett klagomål, fyll i vårt klagomålsformulär som du hittar här (om du använder Firefox kanske formuläret inte används. Vi rekommenderar att du öppnar formuläret i en annan webbläsare). Därefter tilldelas du ett klagomålsnummer, vilket gör att behandlingen av ärendet går snabbare.
I samband med detta kommer vi i princip att be dig att tillhandahålla följande:
Klagomål avslutas vanligtvis inom 14 arbetsdagar efter att vi har mottagit klagomålet (tillsammans med relevanta dokument och information), såvida det inte anses nödvändigt att få ytterligare information och / eller få tillbaka delar för utredning.
Om vi behöver få tillbaka varor i samband med klagomålshanteringen anger vi vilken det handlar om. Varorna packas därefter ordentligt och sändningen är tydligt märkt med klagomålsnummer (t.ex. UH001234). Senast 10 dagar efter att ha fått en förfrågan från Classic Parts Passion om att varorna ska returneras måste sändningen skickas till följande adress:
Classic Parts Passion A/S, Vognmagervej 14, 8800 Viborg.
Om klagomålet är motiverat återbetalar vi naturligtvis dina (rimliga) fraktkostnader. Skicka därför en kopia av ditt kvitto, antingen med paketet eller skicka det till oss på info@hovwdiaudi.dk märkt med klagomålsnummer. Om fraktkostnaderna ska täckas måste vi mottaga kvittot för sändningen inom 5 dagar efter att paketet har skickats.
Notera! Vi accepterar inte paket som skickas med posten. kontant vid leverans eller liknande.
Allmänna villkor för klagomål:
Notera.
Klagomål måste granskas och avgöras av vår kvalitetsavdelning, därför kan kontoristerna i butiken inte byta varor på plats. Om du har svårt att fylla i reklamationsformuläret hjälper vi dig gärna i butiken att fylla i det med dig.
Vi rekommenderar alltid att du gör en komplett testmontering av delar som beställts från Classic Parts Passion. Speciellt när vi pratar om delar till klassiska bilar. Eventuella klagomål måste göras INNAN t.ex. lackering av mottagna delar. Classic Parts Passion täcker inte kostnader för målning etc.
På Classic Parts Passion arbetar vi ständigt med att förbättra våra produkter. Vi kan inte göra det utan din hjälp. Vi behöver adekvata felbeskrivningar i samband med klagomål. Baserat på din feedback kan vi snabbare identifiera specifika problem och därmed säkerställa att du alltid får bästa möjliga produkt.
Felbeskrivningar som "defekt", "läckande" och "dålig kvalitet" bidrar inte mycket och kan vara svåra att hitta. Vi vill ha information om hur en defekt har hittats, var / hur produkten är defekt och varför produkten anses vara av dålig kvalitet. En adekvat felbeskrivning gör det lättare att hitta en möjlig fel och därmed säkerställa en snabbare och bättre hantering av klagomål till förmån för alla inblandade parter.
Exempel på en felaktig beskrivning av felet:
"Bromsok är defekt"
Exempel på en adekvat felbeskrivning:
”Bromsoket har blivit läckande vid manschetten. Bromsvätska läcker ut. Dessutom går handbromsmekanismen mycket tätt. Handbromsen har bytts ut och fungerar som den ska. Se foto som visar var bromsvätskan läcker ut. ”
Transportskador anses inte vara ett produktrelaterat klagomål. Sändningar med synlig skada måste registreras på fraktsedeln vid mottagandet av sändningen och därefter rapporteras till Classic Parts Passion så snart som möjligt, tillsammans med bilder på skadorna på paketet innan det öppnas. Inte omedelbart synliga transportskador måste rapporteras direkt till Hovwdiaudi så snart som möjligt.
Transportskador rapporteras också via klagomålsformuläret på classicpartspassion.se och dessa måste rapporteras så snart som möjligt, dock senast 5 dagar efter mottagandet av paketet.
Om ditt klagomål är motiverat kan Classic Parts Passion i vissa fall täcka följdskador som t.ex. lön. Löner täcks av DKK 339 + moms per timme, enligt standardtiden för den givande reparationen. Inga tillägg betalas, t.ex. diverse, material- eller miljöavgifter. Vi täcker inte kostnader för transport till verkstaden, hyrbil etc.
Om den ursprungliga installationen inte utfördes på en momsregistrerad bilverkstad är det inte möjligt att täcka kostnader för följdskador, även om klagomålet är motiverat.
Begäran om täckning av följdskador måste anges på klagomålsformuläret och fakturan för den ursprungliga installationen av delen, samt ett erbjudande för reparationen, måste bifogas klagomålsformuläret. Vi betalar inte för beräkningen av erbjudanden. När behandlingen av klagomålet har inletts är det inte längre möjligt att göra anspråk på detta.
Dessutom är säljaren inte ansvarig för skador på föremål som är avsedda för affärsbruk (affärsskada).
Som utgångspunkt kommer vi att ersätta din artikel med en ny om klagomålet är motiverat. Om du behöver en annan artikel innan klagomålet har behandlats kan du köpa en från oss. Vi har inte möjlighet att leverera varor utan att fakturera detta enligt dina betalningsvillkor, tills ditt klagomål har beslutats av vår kvalitetsavdelning. Om ditt klagomål är motiverat krediterar vi varan efter att vår behandling av ärendet har slutförts.